Nog drie weken - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Caroline Linden - WaarBenJij.nu Nog drie weken - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Caroline Linden - WaarBenJij.nu

Nog drie weken

Door: Nienke en Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

07 Oktober 2015 | Nederland, Nederland

Hola a todos!

Zo onze eerste Spaanse woorden staan op papier. Over een half jaar hopen we onze volledige blog in het Spaans te kunnen schrijven. Tot die tijd zullen we nog flink moeten oefenen, maar dat gaat bijna echt beginnen! Over drie weken begint het grote avontuur. Super spannend, maar we hebben er heel veel zin in! De afgelopen maanden hebben we goed ons best gedaan om alles voor te bereiden en we zijn er best trots op dat we dit allemaal geregeld hebben zonder hulp van een dure organisatie. Wel moeten we er bij vermelden dat dit grotendeels ook te danken is aan onze ouders, zussen, broer, oom en tante.. Zonder hen hadden wij nu nog getwijfeld of de organisatie toch wel leuk genoeg was, of we niet toch nog 10 andere organisaties moesten mailen, hadden we misschien nog helemaal geen ticket geboekt en was de kans groot dat we zonder creditcard en reisverzekering op reis zouden gaan..

Maar… Woensdag 28 oktober is het dan zover! ’s Ochtends dan eerst het onvermijdelijke afscheidsmomentje en daarna gaat het beginnen! Om 12:25 hopen we op te stijgen. In een 12,5 uur durende vlucht vliegen we rechtstreeks naar Lima waar voor ons geregeld is dat we door een betrouwbare taxichauffeur (een bekende van een bekende van een van onze moeders, wij denken dat dit voor Peruaanse begrippen best betrouwbaar is!) afgeleverd zullen worden bij ons vakantiehuisje voor de eerste week. Hier is het dan voor jullie midden in de nacht, of voor de vroege vogels onder jullie al bijna in de ochtend, voor ons begint de nacht dan pas net en kunnen we hopelijk nog een goed nachtje slapen. Wat we in Lima allemaal zullen gaan doen weten we zelf ook nog niet, dit zullen we jullie na een tijdje weer laten weten via deze blog (zeggen we nu, we hopen dit voornemen waar te gaan maken).

Zaterdag 7 november vliegen we naar Cuzco waar we vier weken Spaanse les zullen volgen. Tijdens deze weken verblijven we in een gastgezin. Hier zijn we heel benieuwd naar! De informatie die we hier over hebben is dat het gezin bestaat uit een vader en moeder, beide 48 jaar, een dochter van 27 en een zoon van 25. Daarna is het tijd om een paar weken door Peru te reizen om, wat ons plan nu is, kerst en oud & nieuw weer in Cuzco te vieren. Maar bind ons er niet op vast, het leven van een reiziger kan nog wel eens onvoorspelbaar zijn zeggen ze…
In de eerste week van januari vliegen we dan, via Lima, naar Iquitos. Daar gaan we vrijwilligerswerk doen bij Arco Iris (www.stichtingarcoiris.nl). Dit voor 3,5 maand. Hier zullen we ons ’s ochtends bezig houden met het onderwijsproject waar ook kinderen naar toe komen van buiten Arco Iris. De rest van de tijd zullen we vooral bezig zijn met de kinderen van het kinderhuis zelf, helpen met het maken van huiswerk, spelen met de kids, activiteiten voor hen organiseren en ze af en toe meenemen op een uitje.  Eind april vliegen we weer terug naar Lima om daar nog één weekend te verblijven voor we weer naar Nederland komen. We hopen dinsdag 26 april onze voeten weer op Nederlandse bodem te zetten.. Tot die tijd verwachten we heel veel mee te maken. Via deze blog zullen we proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van deze belevenissen. Uiteraard nemen we ook onze telefoons mee en hebben wij nog een mailadres, dus alle berichtjes van jullie kant zijn daar ook van harte welkom!!

Veel van jullie hopen we voor die tijd nog te zien! Voor degene die we niet meer gaan zien: geniet allemaal van de winter, de kou, de eventuele sneeuw, de handschoenen, sjaals, dikke winterjassen, koppen chocolademelk, schaatsen en alle andere dingen die bij de winter horen. Hoewel het in Cuzco ’s avonds koud is (rond de 3 graden) en we midden
in het regenseizoen in Iquitos zijn, slaan wij toch mooi een winter over!

Tot het volgende verhaal vanuit Peru!

Caroline en Nienke

• 07 Oktober 2015 - 19:25

Simon En Edith:

Hoi meiden,

Zo wordt het nog steeds "echter". Jullie blog staat al onder de favorieten, want we zijn erg benieuwd naar jullie belevenissen. We hopen dat jullie een fantastische tijd hebben. Geniet er van.